Re: SV: RE: Maskine må ikke kunne slukkes fra remote.

From: Laust S. Jespersen (none@L--ust.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 05 Mar 2006 - 12:28:00 CET

Date: Sun, 05 Mar 2006 12:28:00 +0100
From: "Laust S. Jespersen" <none@L--ust.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SV: RE: Maskine må ikke kunne slukkes fra remote.

Claus Guttesen wrote:

> zsh: PROMPT='%m%~%#>'
>
> Den kommer med en havelåge som første tegn, når du er
> privilegeret bruger, og et procent-tegn når du er dig
> selv. Men først og fremmest, sid med hænderne under
> låret hvis du har behov for at udføre "farlige"
> kommandoer.
>
> Hilsen
> Claus

Jeg bruger:
set prompt = '[%U%B%n%u@%m%b] %B%~%b%# '
I min .tcshrc (som almindelig bruger)
og:
set prompt = '[%U%B%n@%m%b%u] %B%~%b%# '
som root i .cshrc
Jeg kører FreeBSD så csh er default shell for root.

Det giver mig følgende.
Eksemplet er baseret på, at jeg står i /usr/ports:
som mig selv:
[l@my] /usr/ports>
og som root, samme sted:
[root@my] /usr/ports#

På den måde kan man nemt kan se, hvem man er logget ind som og på
hvilken maskine.
Samt hvorhenne i filsystemet man står.

--
Med venlig hilsen / Best Regards