Upgrading G4 AGP 400 to dual 450

From: Mogens Valentin (none@mogensv--vip.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 25 Jun 2006 - 13:27:18 CEST

Date: Sun, 25 Jun 2006 13:27:18 +0200
From: Mogens Valentin <none@mogensv--vip.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: BSD-dk <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Upgrading G4 AGP 400 to dual 450

Jeg shoppede et dual 450 Mhz modul til en fair pris. Sælger er en kendt
trustworthy dude på NG's, så jeg regner med modulet virker.

Min PowerMac G4 AGP 400 Mhz har har den nødvendige min. ASICS 7.
Firmware er 4.2.8f-something. Installeret med 10.3.9 .

Efter skift til dual 450, starter den med boot, eller rettere, hjulet
spinner noget tid, og stopper så. Dang. Call the janitor.

Med dual 450 stadig installeret, bootede jeg i firmware, og tastede
   set-defaults<return>
   reset-nvram<return>
   reset-all<return>
hvorefter dimsen bootede med "You need to reboot..." - hvilket den mente
var meget meningsfuldt ved hver reboot. Mente jeg ikke...

Mac'en kører fint med det gamle 400 modul genindsat.

Jeg checkede Apple firmware upgrades, og fandt en ver. 4.4 . Aner ikke
om det vil løse mit problem; kunne alligevel ikke installere det, da jeg
ikke kører OS 9.1+, ej heller har OS 9 classic emulation (whatever).

Nogen med gode ideer? Henvis mig gerne til egnede forums. Xlr8yourmac
tager PT ikke subscriptums, og jeg har endnu ikke fundet de rigtige.

--
Kind regards,
Mogens Valentin