gmirror & gstripe én masse

From: Brian Josefsen (none@josefsen--wasd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 23 Jun 2006 - 18:16:24 CEST

Date: Fri, 23 Jun 2006 18:16:24 +0200
From: Brian Josefsen <none@josefsen--wasd.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: gmirror & gstripe én masse

Hej liste

Jeg skal bygge en stor ond filserver til at gemme en masse backup inden
det skal på bånd. Jeg har fundet et kabinet hos danbit
http://www.danbit.dk/produkter/1118.phtml
der kan have 10 sata150 diske.
Jeg ved ikke om jeg skal gå efter hardware raid eller blot bruge gmirror
og gstripe med diskene i mirror parvis og stripe dem bagefter. Er der
nogen der har erfaringer med hastighederne på et sådant setup? Er der
meget at vinde på hardware raid? CPU'en skal ikke lave såmeget andet end
nogle gzip -d processer på indkomne filer.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Brian Josefsen