SV: Apple MacBook og FreeBSD ports

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 22 Jun 2006 - 12:35:48 CEST

Date: Thu, 22 Jun 2006 12:35:48 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: SV: Apple MacBook og FreeBSD ports
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Hvordan er den i forhold til en PowerBook G4?

Jeg har aldrig haft en PB G4, så jeg kan ikke
sammenligne, men hvis programmet du skal afvikle, er
intel-binære, er de nye Macbook (Pro) maskiner
hurtigere.

> ports-samling,
> >

> Det jeg havde i tankerne var, om man kunne tage
> source fra ports og så
> oversætte det - jeg tænker her kun på rene
> cli-programmer?

Hvis du bruger tid på at rette på filerne der ligger i
/usr/ports/Mk og andre steder, så kan du sikkert få
det til at virke. Jeg er ikke expert på
ports-samlingen, men skulle vel kunne lade sig gøre.

Du har jo som sagt darwinports som kan ting i forhold
til os x. Bla. vil installation af postgresql-server i
darwinports automatisk oprette en postgres-bruger i
Netinfo-db'en. I FreeBSD's ports-samling vil en
tilsvarende installation oprette pgsql-brugeren i
/etc/password-filen.

Jeg har installéret FreeBSD uden X i parallels, og
logger på med os x's terminal-program. Så har jeg
adgang til de samme programmer og samme værktøjer som
vores webserver.

Eneste anke med parallels er at der er mange
interrupts (ca. 1000) pr. sek., noget som bevirker en
konstant cpu-belastning på 10-15 %.

Hilsen
Claus