Underlig fejl .. (DNS/SSH) ..

From: Henrik J. Nielsen (none@henrik--softy.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 02 Jun 2006 - 15:14:19 CEST

Date: Fri, 02 Jun 2006 15:14:19 +0200
From: "Henrik J. Nielsen" <none@henrik--softy.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Underlig fejl .. (DNS/SSH) ..

Hejsa.

Jeg sider med en fejl, som jeg har undret mig lidt over i lidt tid.

I bund og grund handler det om jeg ikke kan ssh'e ind til min maskine
mere, efter PF er trådt i kraft. Dvs at jeg sagtens kan, når jeg kun
bruger IP nummert og det fulde navn (janus.softy.dk), men kun hostnavnet
nægter den.

Det som undrede mig var at DNS'en fungere fint fint..

>nslookup janus
Server: janus.softy.dk
Address: 10.0.0.2

Name: janus
Address: 10.0.0.2

PF udklip ..
pass out on $ext_if inet proto { tcp, udp } from any to any port 53 keep
state
pass in on $ext_if inet proto { tcp, udp } from any to any port 53 keep
state

pass out on $ext_if inet proto { tcp, udp } from any to any port 22
keep state queue ssh
pass in on $ext_if inet proto { tcp, udp } from any to any port 22 keep
state queue ssh

Men putty giver flg. fejl .."Host does exist" - når jeg forsøger kun med
"janus" .. undre mig lidt - nogen logisk forklaring?