Dobbelt/parallel netværk setup?

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 01 Jun 2006 - 14:55:50 CEST

Date: Thu, 01 Jun 2006 14:55:50 +0200
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Dobbelt/parallel netværk setup?
To: BSD-DK <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

En af mine venner sidde et sted hvor der er 2 parallelle netværk (med
forskellige IP-adresse serier) - hvor der på det ene netværk er en hurtig
forbindelse og på det andet en 'attraktiv' farve-laser-printer.
På nuværende tidspunkt kan min ven 'manuelt' skifte frem og tilbage mellem de 2
netværk - men det ville være praktisk at have permanent adgang til begge netværk
på samme tid ...
+ Det hele foregår på OSX maskiner ...

Her tænker jeg så straks på noget i retning af en PC-boks konverteret til
router, med 3 netkort og noget med routing, så det hele kan lade sig gøre (men i
praksis har jeg ikke erfaring med at løse den her problem).
Nogen der kan skubbe mig lidt i den rigtige retning ?

Indtil videre er det blevet til en gammel pc med 3 netkort + FreeBSD 6.1 + ?

:-)

--

gregers/

FreeBSD 6-Stable since the 14. of February