Re: md5-salt på FreeBSD og os x

From: Sven Esbjerg (none@list0--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 13 Jul 2006 - 12:39:14 CEST

Date: Thu, 13 Jul 2006 12:39:14 +0200
From: Sven Esbjerg <none@list0--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: md5-salt på FreeBSD og os x

On Thu, Jul 13, 2006 at 12:18:59PM +0200, Claus Guttesen wrote:
> Md5 kryptering med salt-indsprøjtning lader således
> ikke til at være mulig på os x, og derved forsvinder
> muligheden for md5-kryptering med salt også i php.
>
> Problemet er åbentbart ikke så stort, eller også
> bruges php på os x sikkert ikke så meget, eller de
> fleste brugernavnes kodeord er gemt i DES-format,
> siden det stort set ikke er omtalt. Det er nok en
> kombination af alle tre foroven nævnte årsager.

Nu kender jeg ikke OS X særligt godt, men jeg har selv sloges med ældre
unix's som ikke kan andet end DES. Jeg plejer at installere openssl og bruge
det til at kryptere med. Jeg ved ikke om det en løsning du kan bruge.

Mvh
Sven

--
/~\ The ASCII         [  IM ID: sven.esbjerg@jabber.dk                 ]
\ / Ribbon Campaign   [                                                ]