optisk 3com netkort i singlemodus

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 12 Jul 2006 - 11:02:34 CEST

Date: Wed, 12 Jul 2006 11:02:34 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: optisk 3com netkort i singlemodus
To: bsd-dk <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej.

Vi skal have opgradéret vores internetlinie, i
Telenors ende bruger de optisk fiber i single modus.
Telenor kan i vores ende levere optisk i single- og
multi-modus, samt elektrisk (standard ethernet).

De foretrækker at levere i optisk singlemodus, da det
forenkler installationen. Multi-modus samt elektrisk
kræver ekstra udstyr. Jeg har fundet 3com-kortet
3c905B-FX på
http://www.freebsd.org/releases/6.1R/hardware-i386.html#ETHERNET
som understøtter et optisk signal.

Tanken er at linien termineres i min firewall, som er
en FreeBSD 5.4 stable på en Dell 1750'er.

Har I erfaring med dette eller lign. optiske netkort,
kan det køre i single-modus?

Hilsen
Claus