Re: Java og FreeBSD6

From: Lennart Sorth (none@Lennart.Sorth--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 29 Jan 2006 - 00:06:25 CET

Date: Sun, 29 Jan 2006 00:06:25 +0100 (CET)
Subject: Re: Java og FreeBSD6
From: "Lennart Sorth" <none@Lennart.Sorth--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Kristen Nielsen said:
> Java fungerer fint,
Joe, jeg har også haft Java kørende fint på 4.x og 5.x, men kan ikke
udtale mig om 6.x da jeg samtidig skiftede til en amd64, så her går
det helt i sponk, men det er en anden historie.

> et godt råd er at gemme de filer man henter på java.sun.com, for
> det er ofte de samme man bruger om og om igen, indtil der releases
> en ny version fra suns side.

og det har der været *hver* gang jeg har installeret java. - Jeg har
også gemt filerne, men kan ikke huske at jeg har haft meget at bruge
dem til. Måske går der for længe imellem at jeg installerer java.

Sidst ledte jeg forgæves efter en version X. Sun havde støvsuget deres
site for denne "gamle" version, da version Y åbenbart lige var blevet
færdig.

Og så opfinder de konstant nye bundles, - nu hedder det vist Enterprise
Edition, eller standalone Edition, Server Edition eller et vilkårligt
buzzword. Det gør det ofte RET svært at lokalisere en eller flere
filer med obskure navne.

Jeg ved ikke om det kun er mig, - men jeg synes at det er YNKELIGT
at den ENESTE platform hvor Java er supernemt at installere er
Windows og Mac. Ikke meget cross-platform over det scenarie.

> Det er også en god ide at gemme sit login til sun, så går det langt
> lettere de næste gange man skal hente noget der.

hehe - i starten lavede jeg en ny mailkonto (af gratis typen) til
formålet hver gang, men de sidste mange gange har jeg bare brugt
www.bugmenot.com :-)

BugMeNot findes endda som Firefox plugin :-)

/Lennart