Re: FreeBSD + Stale dependecy?

From: Laust S. Jespersen (none@L--ust.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 27 Jan 2006 - 15:32:51 CET

Date: Fri, 27 Jan 2006 15:32:51 +0100
From: "Laust S. Jespersen" <none@L--ust.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD + Stale dependecy?

Mark Rosenstand wrote:

> En stale dependency er vel en dependency som ikke laengere er
> gaeldende. Hvis f.eks. barapp 1.0 skulle bruge libfoo, men barapp 1.1
> kraever ikke laengere libfoo, saa du kan lige saa godt komme af med
> moeget.
>
> Det er rene gaetterier men det er hvad ordet vaekker i mig :-)

Det kan også være det omvendte,
barapp 1.0 skal bruge libfoo, det blev installeret med libfoo 1.2
men nu er den installerede version af libfoo 1.3
(men der bliver stadig peget på 1.2 i pkgdb)
Jeg har kun i meget meget meget få tilfælde fået lavet ged i den
med pkgdb -F .. bare lige hold øje med at det kun er versions bump
(ihvertfald første gang du laver den)
Nogen gange kan det også være at libfoo er blevet en del af foopackage
så skal pkgdb selvfølgelig pege på den, men det er lidt sværere at
gennemskue :)

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Laust Jespersen