Re: FreeBSD + Stale dependecy?

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 27 Jan 2006 - 13:40:09 CET

Date: Fri, 27 Jan 2006 13:40:09 +0100
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD + Stale dependecy?

Phil Regnauld wrote:

> Paste lige hvad der står -- så kan vi måske hjælpe :)

(Det følgende er hvad der sker + min forklaring - lige nu er tænkepadden
blevet sendt over i "skammekrogen" uden for kommunikations rækkevidde).

Jeg laver som normalt en 'portupgrade -a'

hvorefter jeg ender op med følgende, efter at 'portupgrade -a' er gået istå:

Stale dependency: abiword-gnome-2.4.2 --> libdrm-2.0

+ en besked om at køre pkgdb -F manuelt ...

Når jeg så afvikler 'pkgdb -F' får jeg en lidt længere liste over
forskellige ligeledes 'Stale dependency' , hvor jeg har muligher for at
"sige" yes, no, ? osv.

Hvorefter jeg så tænker - hvad er det egnetlig der foregår her og hvad
er det jeg skal foretage mig med de respektive valgmuligheder?

Som udgangspunkt har jeg svært ved at forholde mig til hvad en 'Stale
dependency' er - om det er noget man skal ændre på eller lade være
(fordi ellers fungerer nogle af de installerede ports ikke osv. ) ?

gregers/