symbolsk integration

From: Dennis Decker Jensen (none@dennisdjensen--tiscali.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 20 Jan 2006 - 09:34:44 CET

Date: Fri, 20 Jan 2006 08:34:44 GMT
From: Dennis Decker Jensen <none@dennisdjensen--tiscali.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: symbolsk integration

Vær hilset!

Jeg står og mangler et program til symbolsk integration, differentation
o.lign. Hvor jeg før har brugt maxima (den åbne udgave af macsyma)
på GNU-Linux til dette, så har jeg ikke haft held med at finde en
lignende pakke til OpenBSD.

Er der nogen, som har kendskab til et program i lighed med maxima,
eller blot et, som kan symbolsk integration, og kan lede mig på
vej på OpenBSD?

Det skal bruges til en calculus-eksamen og behøves ikke være noget
"fancy". Jeg arbejder hovedsaligt i terminalen.

Med venlig hilsen
Dennis Decker Jensen

"The Iron Laws of Software Development (for any non-trivial project)
* You can't give an estimate until you've come up with a design.
* You can't come up with a design until you understand
  the requirements.
* You won't really understand the requirements until you've
  finished the project.
* By the time you finish the project, the requirements will have
  changed."
 -- Michael C. Kasten