Re: Dokumentation af firewall regler

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 19 Jan 2006 - 15:27:36 CET

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Dokumentation af firewall regler
Date: Thu, 19 Jan 2006 15:27:36 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 19/01/2006, at 15.13, Peter N. M. Hansteen wrote:

> Du lever farlig - får de en rtf, vil de oftest tro at de kan redigere
> inn sine egne endringer, med aktuell fare for at de blir blodig
> fornærmet over at endringer de gjør i rtf-en ikke kommer med i neste
> versjon.

Det er helt rigtigt

Men det var en "aflevering" dvs DE overtog "ejerskabet" af rapporten
- så HVIS jeg skulle lave ændringer ville det naturligvis ske i samme
RTF/Word version.

I det konkrete tilfælde var det penetrationstestrapporter, hvor jeg
leverede en næsten færdig rapport og de læste så lige igennem
og ændrede småting.

Rapporterne indeholdt tabeller, portoversigter og den slags som var
dødirriterende hvis man skal lave det i hånden i en "WYSIWYG editor".

Vi havde brugt meget tid på at de eventuelle ændringer i formatet
som de ønskede var med i Docbook XML skabelonen :-)
- og jeg havde så forøvrigt to forskellige versioner således
at jeg selv kunne fremstille rapporterne med mit eget navn til mine
direkte kunder :-))

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000