Dokumentation af firewall regler

From: Flemming Froekjaer (none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 19 Jan 2006 - 10:37:52 CET

Date: Thu, 19 Jan 2006 10:37:52 +0100
From: Flemming Froekjaer <none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Dokumentation af firewall regler

Hvordan dokumenterer i jeres firewall regler.

Jeg har 8 forskellige firewalls. Nogle med lignende og relativt simple
regelset og andre med 6 interfaces og tilhørende komplekse regelset.
Jeg har forsøgt at dokumentere dem med diagrammer og tekst dokumenter,
men jeg syntes stadig det er meget lidt overskueligt.

Jeg savner et værktøj til at samle dokumentationen så det på en gang
er nemt at få overblik over hele netværket og zome ind på en bestemt
firewall og se hvilken trafik den tilader hvorfra og til.

Flemming Frøkjær