Re: Gratis SSL RSA/DSA certifikat

From: Kristian Rask (none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 18 Jan 2006 - 11:37:45 CET

Date: Wed, 18 Jan 2006 11:37:45 +0100
From: Kristian Rask <none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Gratis SSL RSA/DSA certifikat

Hej Henrik

Henrik Lund Kramshøj wrote:

> On Jan 17, 2006, at 11:13 PM, Benny Simonsen wrote:

[snip]

> Personligt vil jeg ikke bruge penge på et certifikat, hvor mine
> brugere reelt stoler på en 3-part, når mine brugere, kæresten
> og børnene eksempelvis, burde stole på mig - og mig alene!
> (ja, vi skal giftes så hvis hun ikke stoler på mig, hvorfor skulle
> hun så stole på nogle amerikanere i Verisign ;-)

Tillykke :-)

Men.., ikke for at så tvivl om din uden tvivl ubændigt dejlige og
sikkert uendeligt troværdige kommende brud, 31% af alle gifte mænd over
35 har været deres partner utro, 20% af alle kvinder over 35 har været
deres partner utro. ca. 50% af alle registrerede partnerskaber går i vasken.

Trust handler i høj grad om hvor afhængig man er af den og hvor store
konsekvenser der har for "udbyderen" at blive afsløret. Jeg ville til
hver en tid stole mere på verisign end på min kone, det er ikke en
følelsesbetonet, erfarings eller mistanke ting, men en nøgtern
betragtning af statistik og en erkendelse at jeg nok ikke er bedre til
at genkende tegn på at jeg er, eller snart bliver, en del af 20 eller
50% statistikken.

> .. og derfor jeg bruger PGP fremfor den danske digitale signatur - som
> jeg klart IKKE anbefaler nogen at bruge!

Har du lidt links ?

mvh

Kristian Rask