RE: Imap-adresse?

From: Møller Ole Dam, Telia Networks (none@ole--net.telia.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 05 Jan 2006 - 13:43:08 CET

Subject: RE: Imap-adresse?
Date: Thu, 5 Jan 2006 13:43:08 +0100
From: Møller Ole Dam, Telia Networks <none@ole--net.telia.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

On 5. januar 2006 12:14, Morten Juhl Johansen <> wrote:
> Imidlertid har jeg som brugernavn fået opgivet brugers e-mailadresse.
> Vil det ikke konflikte, at der kommer to @ ?
> Så bliver det vel imap://mig@mitdomæne.dk@post.minserver.dk:143/inbox
> - eller hvad? Pointers?

Der er en rfc om url'er som jeg engang i fordums tid har læst vist 17xx, kan ikke lige finde den, men standardløsningen vil formentlig være at url-encode hvad du måtte have af koloner og snabel-a'er, så det altså bliver noget ala:

imap://mig%40mitdomæne.dk@post.minserver.dk:143/inbox

Mener dog svagt at erinde selv at have implementeret det således at jeg læste strengen bagfra, muligvis gør din applikation det samme og så er du home-free.

/Ole