FreeBSD 6 release on ThinkPad X40

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 05 Jan 2006 - 12:19:40 CET

Date: Thu, 5 Jan 2006 12:18:40 +0059
From: Allan Wermuth <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: FreeBSD 6 release on ThinkPad X40

Hej

Jeg kører i øjeblikket FreeBSD 6 release på en X40 med indbygget wireless
NIC Atheros. Via det trådløse netkort connecter jeg mig primært til mit
accesspunkt, og som "sikkerhed" bruger jeg WEP. Ja, jeg ved godt at det
ikke er rigtig sikkert ;-)

For at få mit trådløse netkort til at virke har jeg tilføjet følgende i
min custom kernel:

# Atheros
device ath
device ath_hal
device ath_rate_onoe
device wlan_wep

Jeg har også tilføjet support for bl.a. ACPI fra IBM, og USB -> Serial interface:

# ACPI fra IBM
device acpi_ibm

# USB -> Serial interface
device ucom
device uplcom

# Sound
device sound

Modulet wlan_wep og acpi_wep kan, så vidt jeg ved, også loades via kldload, men
vil det give samme performance, som når man compiler det statisk i kernen?

Anbefales det, at loade tingene dynamisk med kldload eller, at compilere det ind
i kernen?

mvh

--
Allan Wermuth, Driftsingeniør