Re: Styring af konfigurationsfiler med CVS

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 03 Jan 2006 - 18:18:27 CET

Date: Tue, 3 Jan 2006 17:18:27 +0000
From: Allan Wermuth <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Styring af konfigurationsfiler med CVS

* on the Tue, Jan 03, 2006 at 06:35:40PM +0100, per engelbrecht was tippering:

> Hmm, kunne da godt vaere at man skulle se lidt mere paa CFengine / give
> den en chance (du og jlouis plejer jo at vide hvad I taler om).
>
> Ville dog gerne hoere hvad du Allan kommer frem til af loesning.

Jeg har lavet en lille test med mtree, og det virker upåklageligt, men jeg
er i den situation, at jeg også skal have noget som kører på Linux ...., ja
uha ;-)

Så vidt jeg kan se, så kan det godt blive lidt svært at få mtree til at køre
på Redhat Advanced server, så jeg vil helt afgjort se nærmere på cfengine.

Følgende link ser meget relevante ud, og artiklerne er ovenikøbet skrevet af
Luke Kanies, samme person som skrev artiklen i ;login.

http://www.onlamp.com/pub/a/onlamp/2004/04/15/cfengine.html

http://www.onlamp.com/pub/a/onlamp/2004/05/13/distributed_cfengine.html

Foreløbig skal i alle have tak for jeres input.

--
Med venlig hilsen

Allan Wermuth Driftsingeniør, IT-service

Tlf. 6550 2789 Mobil 6011 2789 Fax 6550 2860 Email alw@it-service.sdu.dk Web http://intern.sdu.dk/it-service/ansatte/aw-2789/

SYDDANSK UNIVERSITET _______________________________________________________________ Campusvej 55 * 5230 * Odense M * Tlf. 6550 1000 * www.sdu.dk