Re: boligforenings netværk

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 20 Feb 2006 - 14:26:33 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: boligforenings netværk
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Mon, 20 Feb 2006 13:26:33 +0000

In message <none@43F9C21C.4010801--krn.dk.lh.bsd-dk.dk>, Kristen Nielsen writes:

>Man er ved at kikke på boligforeningsnetværk der hvor jeg bor, og vil
>høre om der er nogen på listen der har kendskab til gode løsninger og
>evt bud på om kvaliteten af det leverede net er i orden (oppe tid,
>redundans osv)

Jeg tror det klogeste i kan gøre er at sørge for at i selv ejer
hele den interne kabling, så kan i mixe&matche IP leverandør senere.
Jeg har hørt fra flere sider om "rigtig gode tilbud" der efterfølgende
viste sig at være umulige at komme ud af fordi leverandøren ejede
kabler osv.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956