asus a7m266-d og mobil cpu

From: Thomas Maack Nielsen (none@bsd-dk--svampen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 19 Feb 2006 - 11:03:07 CET

Date: Sun, 19 Feb 2006 11:03:07 +0100
From: Thomas Maack Nielsen <none@bsd-dk--svampen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: asus a7m266-d og mobil cpu

Jeg har netop "smidt" mine 2 x amd-xp 1800+ ud for at spare lidt på
strømmen og smidt 1 amd xp-m 2500+ i mit asus a7m266-d bundkort

Jeg har nu det problem at cpuen kun vil boote ved 600 eller 800 mhz (det
er en 1800mhz cpu (133x14).

Jeg har læst lidt frem og tilbage og fandt blandt andet frem til:

http://www.ocforums.com/showthread.php?t=292990

Her er der beskrevet hvordan man kan ændre multiplien on the fly men kun
på Windows (med CrystalCPUD) udfra artiklen håbede jeg dog på at
settings ville blive gemt ved et reboot men det gjorde den desværre ikke.

Jeg har tænkt lidt på om cpufreq(4) og powerd(8) vil kunne sætte
processorhastigheden (ligesom CrystalCPUD) men har ikke rigtigt kunne
gennemskue hvordan cpufreq(4) virker på freebsd 6.0

Mit mål er at cpuen skal kunne kører op og ned i hastighed alt efter
belastningen.

Er der nogle der har erfaringer med dette ?

Eller er løsningen at modde enten soklen eller cpuen så man får mere end
de 600 eller 800 mhz efter et reboot

Det ville dog være lettere hvis en software løsning kan gøre det

Med venlig hilsen

Thomas Maack Nielsen