FreeBSD 6-stable, X.org 6.9 & direct rendering?

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 16 Feb 2006 - 10:01:45 CET

Date: Thu, 16 Feb 2006 10:01:45 +0100
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: BSD <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: FreeBSD 6-stable, X.org 6.9 & direct rendering?

Jeg sidder her med 'tænkepadden' - der med sit indbyggede Ati Mobile
9000 grafik burde kunne afvikle 'direct rendering' (drm/dri).

Jeg har opdateret til 6- stable (6.1 prerelease)
installeret X.org 6.9.0+ fra ports
jeg har sikret mig at 'agp' er kompilet ind i kernen
jeg har sikret mig at /usr/ports/graphics/dri er installeret
jeg har sikret mig at xorg.conf er konfigureret korrekt (m. dri + glx +
0666)
jeg har sikret mig at drm.ko + radeon.ko bliver loaded

Og stadigvæk: glxinfo viser: direct rendering: NO

når jeg laver en grep efter drm i dmesg så får jeg intet output
grep efter agp vises korrekt

jeg har forsøgt med at lade X.org loade moduler - jeg har forsøgt mig
med at tilføje moduler til loader.conf (fx. drm_load="YES") ..

Jeg har tilføjer ChipId til xorg.conf ....

er der nogen der har et forslag til hvordan jeg om muligt kunne løse den
her 'knude' (kører lidt i ring) ?

gregers/