Gmail og TDC

From: Michael Hembo (none@hembo--micron.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 14 Feb 2006 - 15:12:03 CET

From: "Michael Hembo" <none@hembo--micron.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Gmail og TDC
Date: Tue, 14 Feb 2006 15:12:03 +0100

Jeg kan ikke gennemskue hvad der går galt, ud over evt. at TDC laver dims.

Fakta:
0) TDC har lukket for port 25 ind og udgående på privat adsl.
1) Micron.dk står på en tdcadsl.
2) Indgående mail til micron.dk, hembo.dk, sysadm.dk etc. rammer først TDC's MX backup
3) Derefter efleveres det til ns.micron.dk
4) Nogle konti bliver så forwardet ud af huset igen.
5) Udgående smtp er smtp.mail.dk host TDC
6) Al mail der kommer udefra fra gmail og forwardes ud til en extern konto bliver afvist af smtp.mail.dk med:
<none@<< 550 < xxx--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>: Sender address rejected: Invalid Sender Domain
550 user@some.adr... User unknown
7) Hvis udefra kommende mail IKKE er fra xxx@gmail.com er der ingen problemer.

Jeg tror at "User unknown" bliver injectet af smtp.mail.dk og at den reelle fejl er opsætningen hos TDC, måske bevist....

Nogen ideer ?

/M

MICRON Data Support

Michael Hembo