apic i kernen ?

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 13 Feb 2006 - 10:39:27 CET

Date: Mon, 13 Feb 2006 10:39:27 +0100
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: BSD <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: apic i kernen ?

Nogen der kan forklare mig hvad 'apic' egentlig er og hvilken funktion
den/det har i kernen --> relation til ACPI (strømstyring) ?
Jeg har googlet og prøvet at læse + kigget gennem en masse kernel.conf,
hvor jeg støder på at mange ikke har kompilet 'apic' ind i kernen - men
jeg har ikke kunnet finde en tilstrækkelig forståelig forklaring
(hvilket nok er et udslag af mine egne manglende evner i den retning) ?

Det hele er i relation til min R51'er der efterhånden kun har efterladt
mig med et problem, der går på at den bruger meget, meget strøm under
suspend, hvilket har ført mig til det omtalte spørgsmål vedrørende
'apic' ..

gregers/