Re: logo contest

From: Dennis Decker Jensen (none@dennisdjensen--tiscali.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 10 Feb 2006 - 20:18:35 CET

Date: Fri, 10 Feb 2006 19:18:35 GMT
From: Dennis Decker Jensen <none@dennisdjensen--tiscali.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: logo contest

Phil Regnauld writes:

> Udover at du poster med tekst linier der fylder med whitespace frem
> til kolonne 123, kan du ikke lige fortælle mig hvad "neutral reference"
> betyder ?
>
> At beastie ikke er symbolen på djævlen ? At den ikke står for
> en underground sekt af rød latex klædt lesbiske conference babes ?

Beastie er symbol på en daemon, som i græsk mytologi har den noget
nær samme betydning som engel i vores kultur, blot med mere vægt
på bibetydningen af en tjener, heraf dens brug i Unix, hvor selvsamme
betegnelse også bruges om server-processer: tjener-processer --
direkte oversat. At daemon senere i kristen mytologi bliver bevidst
forvekslet med dæmon og senere en djævel er en senere "misforståelse",
afledt af de kristne mysteriesekters konkurrence med de græsk-romerske
mysteriesekter, der var meget udbredte i kristendommens ungdom...

> At horner er for horny ?

Formentlig betyder "neutral reference" blot, at der ikke refereres til
nogen bestemt BSD.

--
Dennis Decker Jensen