Re: trunking med FreeBSD

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 03 Feb 2006 - 15:44:10 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: trunking med FreeBSD
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 03 Feb 2006 14:44:10 +0000

In message <none@20060203143723.GF18672--tetard.starbsd.org.lh.bsd-dk.dk>, Phil Regnauld writes:

> ipfw add prob .5 skipto 4000 ip from any to any

Af uransaglige grunde der det jo nok mig der har kørt længst med
denne feature [1]. Jeg har en Stofanet og en TDC ADSL linie.

Problemet med at bruge prob .5 er at når en af linierne er nede
taber man halvdelen af alle sessioner på gulvet, uden rigtig at
få nogen god diagnostic.

Jeg har haft experimenteret med et lille shell script der pingede
mine to gateways og pilleroderavede i ipfw reglerne så det passede
med hvad der var åbent, men det var ikke nogen ukvalificeret success,
et ping til gw på stofanet fortæller f.eks ikke om man er logget
ind eller ej.

Men derudover virker det nu fint nok...

Poul-Henning

[1] Nye læsere må selv finde ud af hvorfor :-)

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956