USB via PC-Card

From: Dennis Decker Jensen (none@dennisdjensen--tiscali.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 01 Feb 2006 - 19:53:37 CET

Date: Wed, 1 Feb 2006 18:53:37 GMT
From: Dennis Decker Jensen <none@dennisdjensen--tiscali.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: USB via PC-Card

Hejsa!

Jeg står for at skal have min bærbare udvidet lidt. Min subnotebook
har hverken DVD-brænder eller trådløst, da modellen ikke er helt ny,
men det er der jo heldigvis råd for, når den har PC-Card m.m.

Planen var at købe at PC-Card med en USB-2.0-controller på og et
par porte, som skal have isat et USB-trådløst netadapter og ekstern
USB-DVD-brænder. Jeg har fundet alle tre dele, og har tjekket så
godt med i386-listen hos openbsd.org, som man kan, men kom i tvivl
vedrørende PC-Card, hvor intet er nævnt om USB.

Skal OpenBSD være istand til at se "igennem" PC-Card, uanset, hvad
det er for et PC-Card, og understøtte USB-enheden, sålænge den naturligvis
er understøttet i almindelighed?

Altså, da der er ikke er nævnt noget konkret under listen over PC-Cards
om USB, kan jeg så blot antage, at den kan finde ud af USB-kontrolleren
på PC-Card'et og finde f.eks. netværksadapteren, som jeg _ved_ er
understøttet (på listen over trådløse netværksadaptere)?

Helt konkret har jeg fundet følgende dele, der gerne skulle spille
sammen:

Sandberg USB 2.0 x2 PCCard
Liteon DVD+RW ekstern DVD-brænder (USB 2.0)
D-Link 54Mbps USB-key (DWL-G122 og på OpenBSD-i386-listen)

Er der noget, jeg har overset, eller skal jeg bare prøve mig frem?

:-)

Med venlig hilsen
Dennis Decker Jensen

"Analysts are super cutters and pasters."
 -- Tom DeMarco, Structured Analysis And Specification, 1979