Re: Postfix går ned

From: samir@chronnos.dk
Date: Sun 17 Dec 2006 - 15:57:50 CET

Date: Sun, 17 Dec 2006 15:57:50 +0100 (CET)
Subject: Re: Postfix går ned
From: samir@chronnos.dk
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Bruger du fx. MySQL til at slå dine transport, alias, mailbox maps op i?
>
> Oplevede noget lignende hvor jeg benyttede MySQL som backend, og
> løsningen blev at kode et script der genererer hash maps udfra
> databasen med faste intervaller, og hvis der er ændringer laves en
> 'postfix reload'.
> Ikke kønt, men virker :-)
>
> /Claus

Det har jeg også spekuleret over, da jeg har samme opsætning. Jeg så et
eller andet sted samme forslag. Mysql er ikke ligefrem god det at slå ting
op hurtigt.

Lige nu har jeg lavet en ny maskine fra bunden af, men rigelig ressourcer
i /var/. Det var dog lidt af en udfordring at kopiere ting fra den gamle
maskine; jeg lavede en tar-fil, som gjorde det meget nemmere at tage de
foldere der ligger i /var/spool/postfix. Så brugte jeg postsuper at lægge
mails ind i køen igen og starte postfix. Den æder sig igennem nu, og min
df -i viser at mange inodes bliver frigivet ;)

Jeg håber dette vil hjælpe nogen derude...
Og mange tak til alle for input. Det er så fedt at være på denne liste :)

/Samir