Re: SV: Off Topic PowerMac Pro

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 11 Dec 2006 - 19:28:46 CET

Date: Mon, 11 Dec 2006 19:28:46 +0100
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SV: Off Topic PowerMac Pro

Jakob Kjøller wrote:

> Kan du fortælle mere, inden jeg bruger 20 k???

Jeg har problemer med tastaturet og applikationer installeret via
DarwinPorts/MacPorts --> der er nogle ting som går galt i forbindelse
med taste-kombinationer ss. alt+@. der gerne skulle give @ som output på
skærmen men der kommer ikke nogen output - det har muligvis noget at
gøre med Xmodmap, men jeg har ikke fundet en løsning endnu.

MEN - det her problem er kun opstået i forbindelse med *Ports --> og jeg
har ikke prøvet Fink som alternativ og ej heller kompileret noget fra
source --> så jeg ved ikke om det er et problem der hidhører fra *Ports
eller noget andet ??

der er også nogle interessante ting at læse op på hvis du følger dette link:

http://www.guiheneuf.org/Code.html

(+ jeg er gået over til at bruge VirtueDesktops

http://virtuedesktops.info/

> Hvilket Os bruger du FreeBSD eller Mac OSX?

Har ikke umiddelbart planer om at bruge andet end OSX på min MacBook Pro
- men herudover bruger jeg udelukkende FreeBSD (+ lidt FreeNAS) på
resten af maskin-parken ... :)

Men, der sidder et Atheros wifi kort i MB Pro'en så det skulle være
muligt at få det meste hardware til at fungere med FreeBSD (dog nok ikke
grafik-kortet i andet end basalt mode) og jeg tvivler også på at
strømstyring vil kunne fungere som andet end så'en-nogen-lunde ...

Jeg har indenfor de sidste 3 år skiftet fra en 12" iBook til en IBM
Thinkpad R51 og nu til den her MB Pro og umiddelbart er det bare så rart
at det hele bare er så nemt med den nye --> på den anden side, så kan
jeg godt mangle lidt udfordring (men min chef kan nok godt li' at jeg
bruger min tid på at arbejde og ikke på at få en bærbar computer til at
vise en gui på skærmen eller få ACPI til at fungere) ...

SÃ¥ hvis du har lyst skal du bare bruge pengene + 2 GB RAM er godt :)

--

gregers/

FreeBSD 6-Stable since the 14. of February