Re: Snmp howto - hvor?

From: Line Wolff (none@line--nelja.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 29 Aug 2006 - 14:12:03 CEST

Date: Tue, 29 Aug 2006 14:12:03 +0200
From: Line Wolff <none@line--nelja.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Snmp howto - hvor?

Henrik J. Nielsen wrote:
> Det handler ganske enkelt om jeg gerne ville ha MRTG herunder rdtool
> til at fungere. Ville gerne ha lidt grafik over trafiken på min server ..
Den nemmeste måde at opnå nogle trafikgrafer (og andre grafer) med
rrdtool er at kigge lidt på Cacti. Det er super nemt at gå til og er et
webinterface der benytter sig af "almindelige" utilities "såsom
ucd-snmp, rrdtool etc).

http://cacti.net/

Når du har fået fingrene lidt mere i jorden, kan du lave en masse
avancerede ting med Cacti også, men den tid - den glæde :)

/ Line