32 bit SATA RAID til FreeBSD

From: Jørgen Frøjk Kjærsgaard (none@jfk--froejk.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 23 Aug 2006 - 21:36:34 CEST

Date: Wed, 23 Aug 2006 21:36:34 +0200
From: Jørgen Frøjk Kjærsgaard <none@jfk--froejk.com.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: 32 bit SATA RAID til FreeBSD

Hej,

Jeg har på flere servere brugt 3ware 8006-2 RAID kortet og det har været
rigtig godt. Nu er dette kort udgået, og det samme er flere andre 32 bit
FreeBSD-kompatible kort. Hvilke 32 bit RAID-1 kort, der stadig kan
købes, kan man ellers bruge til FreeBSD 6.1? Eller skal jeg forsøge mig
med noget software RAID? Det er afgørende, at systemet kører videre
efter én disk er crashet (med 3ware 8006 uden hot-swap backplane går
systemet i stå efter et diskcrash, har prøvet...)

mvh Jørgen