Re: Load averages?

From: Jette (none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 18 Aug 2006 - 19:59:54 CEST

Date: Fri, 18 Aug 2006 19:59:54 +0200
From: Jette <none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Load averages?

Poul-Henning Kamp wrote:

> Nej, en process der venter på en pakker er ikke i runqueue.
>
> Men ja, load-average er ikke så brugbart som det har været
> fordi det ikke siger noget om hvor meget processerne gerne vil
> lave når de kommer til fadet.

Skal man lade være med at kigge på Load averages?

De tommelfinger-regler der nævnes rundt omkring på nettet, siger at load
helst ikke må overstige antallet af cpu'er (4 i mit tilfælde) og
derudover må de 3 tal helst ikke ligge på samme niveau, da det indikerer
et konstant højt load. Jeg har i mit eksempel et load på 7.41, 8.13,
7.37 ... hvilket jo indikerer et ret konstant load. Men hvor meget skal
man regne med de tommelfinger-regler?

/Jette