FreeBDS 5.3 og RIP

From: Robert Jeppesen (none@robert--sermilik.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 10 Aug 2006 - 11:11:18 CEST

Date: Thu, 10 Aug 2006 11:11:18 +0200 (CEST)
Subject: FreeBDS 5.3 og RIP
From: "Robert Jeppesen" <none@robert--sermilik.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej,

Jeg har en FreeBSD5.3 host med 2 netkort.

Det ene netkort er tilsluttet et net med 3 routere der alle annoncerer via
RIP2. Her skal host LYTTE efter RIP2 updates fra de 2 routere og ignorere
updates fra den tredie. Jeg kender deres IP adresser.
Hosten skal IKKE annoncere noget via RIP - den skal helst slet ikke sende
RIP overhovedet.

På det andet netkorts net benyttes ikke RIP. Her sker konfiguration ske
via statiske routes.

man routed henviser bl.a til /etc/gateways, men men men....

Hosten skal ikke fungere som gateway. Meningen er at jeg skal tilgå den
via SSH fra det "statiske" interface og have mulighed for at checke om
netværkene bag det dynamiske netkort fungerer.

Er der nogle der har erfaringer opsætning af routed?

mvh
Robert