Flere usb diske og keys

From: Brian Josefsen (none@josefsen--wasd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 28 Sep 2005 - 20:06:48 CEST

Date: Wed, 28 Sep 2005 20:06:48 +0200
From: Brian Josefsen <none@josefsen--wasd.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Flere usb diske og keys

Jeg har 3 usb noegler jeg bruger til henholdsvist privat, skole og
arbejde, jeg har også 2 usb harddiske som jeg bruger til henholds hurtig
backup og en til rescue som en slags live-cd med rw,

usb nøglerne er alle formateret så jeg kan bruge dem i windows og mounte dem i
freebsd med msdosfs (kan ikke huske om det er fat12 eller fat16.

Mine usbharddiske er formateret med ufs.

Jeg skifter hyppigt imellem dem på min desktop, og er derfor
interesseret i en slags "auto mount", problemet er dog at jeg ikke kan
skelne dem på deres respektive navn som /dev/da* da det er fuldstændig
afhængigt af hvilken rækkefølge jeg sætter dem i, jeg tænkte derfor på
at lave noget der skelnede på størrelsen, som f.eks.
da1: 19077MB (39070080 512 byte sectors: 255H 63S/T 2432C) i console
outputtet men jeg aner mildest talt ikke hvordan jeg skal gribe det an som et
shell script, alle forslag til løsninger er velkommen, i devfsd.conf har
jeg sørget for at /dev/da[0-5]s1d] tilhører mig. Jeg havde tænkt mig at
mounte dem på $HOME/mnt/[arb|skole|privat|rescue|tmp]

Jeg kan umuligt være den første der har haft denne tanke

--
Med venlig hilsen / Best regards
Brian Josefsen