Postfix og flere modtagere

From: madsmao (none@mads--nordholm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 28 Sep 2005 - 09:41:28 CEST

Subject: Postfix og flere modtagere
From: madsmao <none@mads--nordholm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Wed, 28 Sep 2005 09:41:28 +0200

Jeg har et problem med Postfix. Det er som sådan ikke Postfix der er
problemet, men derimod samspillet mellem Postfix og et filter jeg har
skrevet til Postfix. Problemet er som følger:

Jeg har skrevet et filter, som Postfix afleverer alle indkommende mails
til. Filteret foretager så en sortering af indkomne mails, for at jeg
kan filtrere spam fra. Selve filteret er dog ikke det vigtige, men
derimod måden indkommende mails håndteres på af Postfix i det særlige
tilfælde, hvor der er mere end én modtager i to-linjen i mailheaderen,
som er hjemmehørende på min server. I visse tilfælde (f.eks., hvis
mailen kommer fra Gmail), så bliver hver modtager tildelt sit eget
message-id af Postfix (e.g. der bliver sendt to seperate mails fra
Gmail). Langt de fleste mailklienter leverer dog kun én besked, og mit
script bliver således kun præsenteret for ét message-id. Jeg kunne så
selvfølgelig lade mit script søge efter relevante modtagere, men jeg
ville foretrække, om jeg kunne tvinge Postfix til at tildele unikke
message-id's for hver modtager på min server. Er det på nogen måde
muligt, eller skal jeg tilrette mit script?

--