Re: Mysql adgang - hvordan?

From: per engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 27 Sep 2005 - 09:12:22 CEST

Date: Tue, 27 Sep 2005 09:12:22 +0200
From: per engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Mysql adgang - hvordan?

per engelbrecht wrote:

> ^^^^^

> ^^^^^
>
> Du har defineret PASSWORD('h'); men vil logge ind med 'horde'.

> Se ovenstaaende.
>
> Hvis alt andet fejler, saa aaben din 'Vi' og skriv:
> SET PASSWORD FOR 'root'@'localhost' = PASSWORD('whatever');
> og gem saa filen som f.eks. /var/tmp/<name>
> Inden du fortsaetter skal din db vaere lukket ned.
>
> Derefter som root:
> # mysqld_safe --init-file=/var/tmp/<name> &
> Din mysql starter herefter op og bliver "tvangsfodret" med passwd for
> root@localhost som vaerende 'whatever'.

> [...]

Jeg glemte lige $HOME/.my.cnf filen. Se den udemaerkede dokumentation
der kommer med installationen (OpenBSD: /usr/local/share/doc/mysql)
eller gaa paa den officielle site.
(Hint: du skal lave den selv)
Med $HOME/.my.cnf kan du saette en raekke parametre for login hvilket i
sidste ende giver dig mulighed for bare at skrive:
$ mysql (ENTER)
mysql >

Den har jeg meget glaede af til baade lokale og remote db's.

/per
per@xterm.dk