Re: SV: IHC med FreeBSD controller

From: Anders Søndergaard Jensen (none@doozer--freakout.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 21 Sep 2005 - 22:09:43 CEST

Date: Wed, 21 Sep 2005 22:09:43 +0200
From: Anders Søndergaard Jensen <none@doozer--freakout.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SV: IHC med FreeBSD controller

Claus Guttesen wrote:
> Jeg har ingen erfaring med disse ting, men hvad skal
> det bruges til? Skal det styre temperaturen i rummet,
> slukke automatisk for lyset, sætte ovnen på når kl. er
> fem, fodre svinene?
Lidt af det hele. Til at begynde med bare styre lyset.
Men jeg trækker kabler så jeg kan få IR sensorer og
temperaturmålere, højtalere, etc. i hvert rum. Således skal det
udbygges til at få varmegenvekslingsanlægget til at
samarbejde med pillefyret. Måske også lidt alarmfunktionalitet
og hvad ellers fantasi parret med tid og penge tillader.

Step 1 er at aflure LKs proprietære databus, for således
kan man komme ret billigt igang.

Mvh,

Anders