Re: Erfaringer med WRAP fra pcengines.ch(Soekris agtigt)

From: Erik Nordström Andersen (none@erik--erik-n-andersen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 20 Sep 2005 - 23:21:47 CEST

Date: Tue, 20 Sep 2005 23:21:47 +0200
From: Erik Nordström Andersen <none@erik--erik-n-andersen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Erfaringer med WRAP fra pcengines.ch(Soekris agtigt)

Anders Reinhardt Hansen wrote:
> Erik Nordström Andersen wrote:
>
> Når der kom ikke mange indlæg med kommentarer...
> Jeg ville faktisk gerne høre om performance, jeg har tre maskiner bag
> min firewall for tiden og da jeg har en delt 100 MBit forbindelse til
> nettet for tiden vil jeg gerne vide om et WRAP eller soekris board kan
> følge med her?

Jeg var vist den eneste der svarede før, så... Jeg kan ikke rigtig
hjælpe dig med egne erfaringer, jeg har en 10Mbit forbindelse, og det
kan den sagtens klare (jeg har en ret simpel firewall opsætning).

Toms Networking havde et lille review af WRAP og Soekris for noget tid
siden: http://www.tomsnetworking.com/Reviews-169-ProdID-WRAP1D2.php.

Side 3 har en oversigt over ydeevne hvor de skriver ca. 40 Mbit for
simpel firewall + NAT og ca. 3,5 Mbit med IPsec (med m0n0wall), men
artiklen er som sagt ikke helt ny. Jeg forestiller mig at pfsense med
FreeBSD 6 (og evt. et mini-PCI krypteringskort) kan gøre det lidt bedre.

Mvh Erik