Re: Intel 2200 bg wireless og FreeBSD 6 .. glemte lige

From: Flemming Laugaard (none@flemming.laugaard--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 16 Sep 2005 - 19:49:39 CEST

Date: Fri, 16 Sep 2005 19:49:39 +0200 (CEST)
Subject: Re: Intel  2200 bg wireless og FreeBSD 6 .. glemte lige
From: "Flemming Laugaard" <none@flemming.laugaard--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej med jer - igen :)

Jeg havde lige glemt 5 linier i wpa_supplicant.conf filen ... Det hele er
rettet nedenfor :)
Mvh
 Flemming

########
Jeg har rodet lidt med med min dells trådløse netkort (iwi0: <Intel(R)
PRO/Wireless 2200BG>) og WPA på FreeBSD 6. Det fungerer nu. Dog kun med
broadcast af SSID.
Her er min opskrift, hvis nogen kan bruge den :-)

I Kernconf har jeg tilføjet

##
device wi
##

(Bygge bygge bygge ....)

Så installerede jeg pakken /usr/ports/net/iwi-firmware

Man skal bruge en wpa_supplicant.conf fil:

##
network={
       ssid="EN-ELLER-ANDEN-SSID"
       bssid=MACadresse-på-AP
       proto=WPA
       key_mgmt=WPA-PSK
       group=TKIP
       psk="En-laaang-PSK"
}

ctrl_interface=/var/run/wpa_supplicant
ctrl_interface_group=0
eapol_version=1
ap_scan=1
fast_reauth=1
##

Når alt dette er klart, kører jeg følgende kommandoer (root):

sudo kldload if_iwi
sudo kldload wlan_tkip
sudo iwicontrol -i iwi0 -d /usr/local/libdata/if_iwi -m bss
sudo iwicontrol iwi0 -r
# Checker status for radio på kortet

wpa_supplicant -Dbsd -c wpa_supplicant.conf -i iwi0 &
# Man kan indsætte -d / -dd for debug

/sbin/dhclient iwi0

Og så er jeg i luften :-) Jeg har lige opdateret til beta4.