Anbefalelsesværdig router?

From: Jan Gundtofte-Bruun (none@jan--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 27 Oct 2005 - 15:50:07 CEST

Date: Thu, 27 Oct 2005 15:50:07 +0200 (CEST)
Subject: Anbefalelsesværdig router?
From: "Jan Gundtofte-Bruun" <none@jan--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej allesammen!

Jeg er ved at blive vanvittig af min gamle Linksys BEFRS81v1, men jeg er
totalt på glatis når det gælder router-markedet.

Den gamle er ustabil, har mindre effektiv båndbredde end mit ADSL, og
firmware-situationen er åbenbart noget kronisk rod.

Jeg har surfet omkring på edbpriser, practicallynetworked etc, men har ikke
rigtig fundet troværdige "real world" oplevelser.

Det som jeg har brug for er groft sagt bare en hub med DHCP, altså intet fancy
a la Soekris. Den må gerne kunne wireless, men det er ikke noget jeg har brug
for på nuværende tidspunkt (og jeg ved heller intet om b/i/g/etc, for ikke at
tale om sikkerheden i det) -- har du et forslag til en wireless router er det
relevant at vide om man kan slå det fra.

Jeg har vel brug for en 4-6 porte, og det ville være rart om man ku'
konfigurere den via et http-interface. Måske er det relevant at nævne at vi
meget snart får fælles internet i ejendommen (jeg går ud fra at det bliver med
een IP-adresse per lejlighed).

:o) Jan Gundtofte-Bruun
-- 010\001\111 --