Re: FreeBSD & bærbar ?

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 20 Oct 2005 - 10:33:08 CEST

Date: Thu, 20 Oct 2005 10:33:08 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD & bærbar ?

On Thu, Oct 20, 2005 at 09:25:31AM +0200, Gregers Petersen wrote:
> Jeg har fået nyt job og skal ud og købe en bærbar - indtil nu har jeg
> brugt Mac, så det bliver min premiere med kombinationen af bærbar Intel
> hardware + FreeBSD.
>
> Kigger på et par af de klassiske IBM modeller, hhv. R51 eller T42 (der
> er lidt på den dyre side) - er lidt usikker på det her med PCI-E
> modeller, så jeg har kigget efter "lidt" ældre modeller.
>
> Men, jeg leder efter en bærbar der har få eller ingen problemer med
> FreeBSD 6, baseret på Centrino chipset, 14-15" skærm med højere
> opløsning end 1024x768, WiFi + helst lidt på den solide side :-)

Definer få eller ingen problemer.
FreeBSD 6 virker på min LifeBook E8020 (Ati), men jeg synes det er
irriterende at den ikke kan snakke ordentligt med en ekstern skærm
(projektor), at ACPI ikke kan finde ud af når batteriet løber tør, at
lydkortet har byttede kanaler - plus andre småting.
De fleste jeg snakker med omkring laptops ved slet ikke hvad der virker og
ikke virker. Mange tænker ikke over hvilke features som er essentielle for
dem med.

Ud fra en ren hardware mæssig betragtning vil jeg anbefale en IBM X- eller
T-serie. Men hvor godt de virker med FreeBSD ved jeg ikke.

Mvh
Sven Esbjerg

--
/~\ The ASCII         [  IM ID: sven.esbjerg@jabber.org                ]
\ / Ribbon Campaign   [                                                ]