Re: FreeBSD & bærbar ?

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 20 Oct 2005 - 09:46:29 CEST

Date: Thu, 20 Oct 2005 09:46:29 +0200
From: Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD & bærbar ?

On 10/20/05, Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Jeg har fået nyt job og skal ud og købe en bærbar - indtil nu har jeg
> brugt Mac, så det bliver min premiere med kombinationen af bærbar Intel
> hardware + FreeBSD.
>
> Kigger på et par af de klassiske IBM modeller, hhv. R51 eller T42 (der
> er lidt på den dyre side) - er lidt usikker på det her med PCI-E
> modeller, så jeg har kigget efter "lidt" ældre modeller.
>
> Men, jeg leder efter en bærbar der har få eller ingen problemer med
> FreeBSD 6, baseret på Centrino chipset, 14-15" skærm med højere
> opløsning end 1024x768, WiFi + helst lidt på den solide side :-)

Man går aldrig galt af en tænkepadde, men hvorfor du så vil downgrade fra
Mac OS X til FreeBSD ved jeg ikke lige. :-)

Prøv at kig på http://gerda.univie.ac.at/freebsd-laptops/ + lidt kreativ
Googling
på det du ikke kan finde der.

R51 og T42 er fint understøttet, men jeg synes du skulle overveje om ikke du
kunne leve med 1024x768 og en X-serie Tænkepadde, de er altså rare, små
og lækre, og med f. eks. en toptunet fvwm2 config er det så nemt at skifte
virtuelle desktops at det ikke føles som en lille skærm, YMMV.

Men måske vægten ikke er så vigtig for dig, du er jo så heldig at have din
racer-rulllestol at hænge ting på. :-)

Mvh.
Morten

--