Re: Bog om OpenBSD

From: per engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 14 Oct 2005 - 11:22:12 CEST

Date: Fri, 14 Oct 2005 11:22:12 +0200
From: per engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Bog om OpenBSD

Jakob Kjøller wrote:
> Hej
>
> Jeg har 14 dage hvor jeg skal fordrive tiden derhjemme.
>
> Om den vil jeg bla. bruge på at lære meget mere om OpenBSD, så jeg kan få
> min soekris op og køre for alvor (Router, Accesspoint, firewall, VPN).

Jamen det glaeder mig at hoere. Alt BSD er jo godt (mener jeg) OpenBSD
er rigtig godt (mener jeg ogsaa) saa du er bestemt ikke gaaet galt i byen.

> Det til skal jeg bruge en rigtig god bog om OpenBSD.

Jeg kender ikke dit udgangspunkt eller forventninger, men disse boeger
kan anbefales i raekkefoelge:

- Secure Architectures with OpenBSD
- Absolute OpenBSD
- Building Firewalls with OpenBSD and PF, 2ed.

og derudover er der:

- Mastering FreeBSD and OpenBSD Security (der er hvad titlen siger)

Mht. PF, saa er der kun eet sted der altid er opdateret og det er paa
OpenBSD' egen site. Det sker meget med PF, saa brug siten til det specifikt.

> Er der nogle som kan anbefale en, og meget gerne en som jeg kan få
> fingerene i inden 14 dage.

Polyteknisk boghandel har alt hjemme og sender fra dag til dag over hele
landet. Jeg gaar lidt og venter paa at vi faar vores (BSD-DK) indkoebs
"portal" aabnet hos selv samme forhandler. Det skulle forhaabentlig ske
indenfor de naeste par dage, hvilket vil give dig mulighed for at koebe
*BSD/*NIX litteratur med rigtig gode rabatter.

mvh
/per
per@xterm.dk