Lidt korn shell scripting [array]

From: per engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 05 Oct 2005 - 21:43:53 CEST

Date: Wed, 05 Oct 2005 21:43:53 +0200
From: per engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Lidt korn shell scripting [array]

Hej Alle

Sidder med et korn shell script jeg vil udvidde lidt og kan ikke rigtig
faa array' til at virke.
Ved ikke om det evt. er whitespace omkring indhold i array' der er
problemet. Har derfor ogsaa proevet med typeset.

Det korte at det lange er at mit array ikke "laeses".
Uden array virker det, men det kraever saa bare at jeg gentager
procedures for hver TLD jeg oensker gennemkort eller tager dem een ad
gangen (dummiework).

#! /bin/ksh
#
# Update snumber recursive in all zone files, copy zonefiles and append
# .internal to all new files.
#
# PE
#

set -A tld com de dk net nl ru se

find . -type f -name '*."$tld[*]"' -print | while read i
do
sed 's/200[0-9]\{7\}/2005100501/g' $i > $i.internal && cp $i.internal $i
done

#EOF

(jeg har venstre justeret alle linier af hensyn laesevenligheden kontra
til mit mailprogram' setup)

Uanset om jeg bruger "" eller '' eller <intet> ifb. m. $tld[*] eller ej,
saa er resultatet det samme - nada.

Alle forslag er velkomne!
Paa forhaand tak.

/per