Re: df rapporterer forkert?

From: DotHost|Martin Jensen (none@martin--dothost.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 03 Oct 2005 - 10:11:36 CEST

Date: Mon, 03 Oct 2005 10:11:36 +0200
From: DotHost|Martin Jensen <none@martin--dothost.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: df rapporterer forkert?

Karsten Schmidt wrote:

> Hvad vil du udregne?
>
> hvis du vil vise fri (det du kan bruge) plads, så er output fra df
> rigtig.
> Hvis du vil vise forbrugt plads så er output fra df rigtig.
> Det er faktisk kun hvis du vil vise "spild" plads du skal udregne noget.

Jeg ville (og har gjort) lavet et lille UI der skriver:
Partition
Partition - Størrelse
Partition - Brugt plads
Partition - Ledig plads

Og der lavede den jo så samme nummer, men nu glemmer jeg bare de 8%
reserverede, så i stedet for at bruge df's Partition - Størrelse bruger
jeg brugt plads + ledig plads.

--
Martin Jensen
DotHost