spamd vs sober-ormen

From: Peter N. M. Hansteen (peter@bgnett.no)
Date: Wed 23 Nov 2005 - 13:22:31 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: spamd vs sober-ormen
From: peter@bgnett.no (Peter N. M. Hansteen)
Date: Wed, 23 Nov 2005 13:22:31 +0100

Da mainstream-pressen begynte å skrive historier av typen "Du blir ikke
overvåket av FBI" om den nyeste windows-ormevarianten, begynte jeg å
sjekke loggene mine for tegn på den typen aktivitet som ble beskrevet
i artiklene. Ingenting som liknet hadde nådd frem til noen
windows-maskin i vårt nettverk, så jeg begynte å kikke i loggene på
gatewayen. Det veldig foreløpige resultatet er utkastet som jeg har
lagt på http://www.bgnett.no/~peter/pf/spamd-vs-sober-prelim.txt

Problemet mitt er at antall forekomster er så bitte lite. Hvis dette
skal bli til noe publiserbart, trenger jeg mer data. Vil noen som
kjører pf pluss spamd i grålistingsmodus melde seg frivillig til å gjøre
de samme testene som jeg har beskrevet og sende meg resultatene (gjerne
rå data for den del)? All annen type tilbakemelding vil også være
velkommen, og nyttige data og annen tilbakemelding vil føre til i alle
fall plass i takksigelseslisten hvis dette blir publisert noe sted.

- P

--
Peter N. M. Hansteen, member of the first RFC 1149 implementation team
http://www.blug.linux.no/rfc1149/ http://www.datadok.no/ http://www.nuug.no/