SV: Re: underlig fejlmelding fra FreeBSD

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 23 Nov 2005 - 10:18:56 CET

Date: Wed, 23 Nov 2005 10:18:56 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: SV: Re: underlig fejlmelding fra FreeBSD
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-stable/2005-March/013023.html

> Er det en GENERIC kerne ?

Jeg har kopiéret GENERIC til DBSRV, har fjernet
enheder som ata, netkort jeg ikke bruger, usb,
parallel- og seriel-port etc. Så har jeg tilføjet
dette:

options SMP

options SHMMAXPGS=393216
options SEMMNI=240
options SEMMNS=1440
options SEMUME=240
options SEMMNU=720

Den bruder SCHED_4BSD.

En mulig årsag til at meddelelsen kommer på 6.0, er at
jeg stress-tester systemet. Jeg laver en 'make
buildworld', portupgrade -f af perl, xorg-libraries,
zsh, gnuplot, laver lidt senere en 'make buildkernel'
så den foroven nævnte buildworld kan nå at lave et
korrekt build-miljø. Oven i det hele laver jeg en
postgresql-import af en næsten 2 GB stor bz2-pakket
fil.

Når et program er re-installéret, gentager jeg
processen.

Xorg-lib. bruger perl når den oversættes, og hvis perl
af-installéres mens xorg bruger perl i oversættelsen
kan det skabe problemer.

Dette er en formodning, men jeg fik et par stykker
til, perl og xorg stoppede i oversættelsen.

Hilsen
Claus