Re: Monowall og flere domæner

From: Fedder Skovgaard (none@fedder-public--skovgaard.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 21 Nov 2005 - 12:40:37 CET

Date: Mon, 21 Nov 2005 12:40:37 +0100
From: Fedder Skovgaard <none@fedder-public--skovgaard.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Monowall og flere domæner

On Mon, Nov 21, 2005 at 12:33:14PM +0100, Erik Nordström Andersen wrote:
> Hej bsd-dk
>
> Jeg har to domæner, hvis hjemmesider ligger bag NAT på min Apache server
> bag en monowall firewall. Lige nu forwarder jeg port 80 til serveren, og
> det er jo fint, men nu vil jeg gerne tilføje en maskine og dele
> hjemmesiderne ud på hver sin server. Jeg har kun ét IP nummer til begge
> domæner, og jeg er ikke interesseret i at brugerne f.eks. skal til at
> skrive http://dom\.ne:8080.
Kan du ikke køre begge domæner på samme maskine og bruge virtual domains i Apache?

> Hvordan løser man bedst det problem?

Hvis det er et absolut krav at de to domæner skal hostes på to forskellige maskiner bag din FW, kunne du sætte en Apache på den med virtual hosts for de to domæner, som laver forwarding til de bagvedliggende maskiner.

/Fedder