Re: ruby og grafik-filer

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 18 Nov 2005 - 08:37:33 CET

Date: Fri, 18 Nov 2005 08:37:33 +0100
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: ruby og grafik-filer

On Thu, Nov 17, 2005 at 10:25:10PM +0100, Claus Guttesen wrote:

> Svarer (delvist) på min egen mail. Fandt
> /usr/ports/math/ruby-gnuplot, så gnuplot er der. Men
> er det overkill for at lave en png-fil som skal vise
> bl.a. system-load over 1, 5 og 15 min?

Hvorfor lige ruby? Jeg ved godt at ruby-on-rails er et buzzword...
Perl og GD virker fint. Du kan sågar nemt gå fra png til svg hvis du vil det.
Et eksempel på brug er Mail::Graph.

Mvh
Sven

--
/~\ The ASCII         [  IM ID: sven.esbjerg@jabber.org                ]
\ / Ribbon Campaign   [                                                ]