SV: Java på FreeBSD?

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 17 Nov 2005 - 22:04:43 CET

Date: Thu, 17 Nov 2005 22:04:43 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: SV: Java på FreeBSD?
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Jeg vil gerne installere Java på min fine nye
> FreeBSD v6.0. Med
> tiden vil jeg gerne programmere (fx. i Eclipse), men
> til at begynde
> med er det til rent "utility" brug (OOo, browser
> plugin).
>
> Men skal jeg vælge [1] ? Native FreeBSD, IBM's
> variant, eller hvad?
> Og hvilken version? Der mangler lidt nogen guides på
> [1] ... hjælp!

Java'en på 5.4 tog lidt tid at oversætte. Først
opdaterérer du dit ports-træ, så hopper du ned i
java-mappen og skriver make. Her for du at vide hvad
du så skal gøre. I store træk starter den med at
benytte sig at linux-udgaven af java, så den skal du
hente først. Dernæste skal du hente FreeBSD-patchen,
så source-udgaven af java.

Alt samme skulle gerne være udførligt beskrevet i
/usr/ports/java/jdk15/Makefile.

Det er vist ikke helt enkelt at gøre dette på amd64.

Hilsen
Claus