Re: freebsd 5.4 og em driveren

From: Robert Martin-Legène (none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 02 Nov 2005 - 19:03:40 CET

Date: Wed, 2 Nov 2005 19:03:40 +0100
From: Robert Martin-Legène <none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: freebsd 5.4 og em driveren

On Sat, Oct 29, 2005 at 02:29:55PM +0200, bsd-dk@svampen.dk wrote:
> Jeg har en Freebsd 5.4 maskine med 2 interfaces em0 og em1
>
> em1 er mit externe interface og em0 er mit interne
>
> em1 har er et Intel PRO/1000 GT kort og em0 er et Intel PRO/1000 MT (mener
> jeg) kort
>
> Jeg har det problem at når jeg kopier små filer så dør em0, når jeg logger
> på lokalt står em0 bare og siger "em0: Link is up 1000 Mbps Full Duplex"
> hele tiden.

Prøv også at checke dmesg og /var/log/messages - Det kan tænkes der står
noget med bufferproblemer der.

> Jeg tror ikke det er mine kabler da alt virker igen efter et reboot.

Også efter en ifconfig em0 down up ?

> Nogle der har nogle forslag?

Har du mulighed for at logge på din gigabit-switch og se hvad den mener
om din fejlende port? Hvis det er en cisco er "enable" + "term mon"
vistnok de magiske ord.